Svar: Du kan godt tjekke ud, selvom kontoret ikke er åbent. Udenfor kontorets åbningstider skal du blot pakke sommerhusnøgler, strømseddel og betaling for strøm i kuverten, du fik udleveret ved ankomsten og aflevere den i brevsprækken ved det Esmark-kontor, hvor du hentede nøglen.
Svar: Ankommer du uden for vores normale åbningstid, finder du din feriehusnøgle, strømkort og infoguide i en kuvert med dit navn på i nøglerummet i forbindelse med det Esmark-kontor, hvor du skal hente din nøgle. Det fremgår af din lejekontrakt, om det er Bjerregård eller Søndervig.
Svar: Det er gratis at låne en barneseng hos Esmark. Du skal blot selv hente og returnere den på det Esmark-kontor, hvor du hentede din nøgle.
Svar: Det er gratis at låne en barnestol hos Esmark. Du skal blot selv hente og returnere den på kontoret i Bjerregård eller i Søndervig.
Svar: Du bedes overføre pengene til vores bankkonto. Konto- og bankoplysninger modtager du sammen med lejebeviset.
Svar: 33 % af lejen skal betales senest 7 dage efter bestilling. Den resterende leje skal betales senest 56 dage før ankomst. Ankommer du indenfor 56 dage efter bestillingen, skal den samlede leje indbetales straks. Vores bankforbindelse er opgivet på din lejekontrakt.
Svar: Ja, du kan altid få hjælp hos os, og efter kontorets åbningstid tager vores nødtjeneste over. Har du brug for hjælp under dit ophold hos os, træffes vi på nødtelefonen døgnet rundt: Tlf. 69159613
Svar: Ja, det kan du, blot huset ikke beboes af flere end det tilladte antal personer (se husbeskrivelsen).
Svar: Ved ankomst og afrejse er det vigtigt, at du aflæser elmåleren og eventuelle andre energikilder som vand, fjernvarme og olieopvarmning ved dit sommerhus, så vi kan udregne dit forbrug og afregne ved afrejse. Du kan se, hvilke ekstraomkostninger der er til ferien i din lejekontrakt.
Dette er kun et groft oprids af gennemsnitsomkostninger, som desuden også afhænger meget af faktorer såsom hustype, boligareal, årstid, temperatur udenfor, antal personer og brugen af blandt andet pool, spa, sauna og elektriske apparater. Hvis du gerne vil holde øje med dit forbrug under ferien, kan du altid tjekke din(e) forbrugsmåler(e) jævnligt i løbet af dit ophold.
Svar: Ja, rejseforsikringen gælder for alle rejsedeltagere og ikke kun for den person, der står på lejebeviset.
Svar: Nej. Som udgangspunkt skal vi blot have et navn til lejebeviset. Hvis en rejsedeltager bliver syg, skal kontrakten annulleres skriftligt til os. Vi sender herefter en formular, hvor på årsag til annullering og den sygdomsramte navn skal opgives.
Svar: Ja, ønsker du at glæde en med et gavekort, så kontakt os pr. telefon 69159613 eller send os en e-mail på [email protected]
Svar: Det er gratis at medbringe op til 2 husdyr, når du booker hos Esmark. Medbringer du mere end 2 husdyr, skal der betales et gebyr på kr. 200,- pr. ekstra husdyr. VIGTIGT! Det er kun tilladt at medbringe mere end 2 husdyr, hvis det er godkendt af Esmark.
Svar: Der skal ikke betales depositum, når der medbringes 1 husdyr. Medbringer du 2 eller flere husdyr skal der betales et depositum på kr. 730,00. Depositum returneres senest 14 dage efter afrejsen.VIGTIGT! Det er kun tilladt at tage mere end 2 husdyr med, hvis det er godkendt af ESMARK.
Svar: Det fremgår af dit lejebevis, hvor du skal hente nøglen til dit feriehus. Nøglen er klar til afhentning senest kl. 14.00 på ankomstdagen. Medbring venligst lejebevis. Ofte kan vi udlevere nøglen før kl. 14.00. Og har du opgivet dit mobilnummer til os, sender vi dig automatisk en SMS, hvis dit feriehus bliver indflytningsklar inden kl. 14.00.
Svar: Ændring eller ombooking af lejekontrakten (indenfor samme kalenderår) kan ske indtil 90 dage før lejestart mod en betaling af et ændringsgebyr på kr. 350,-